‘Dat wil ik ook op mijn school!’
Workshops van vijf kwartier of langer. Van te voren stellen we een thema en doelen vast. Daaruit volgt de keuze voor materiaal en techniek. De eigen creativiteit van de leerlingen en kunstwerken als inspiratie zijn ingrediënten die in al onze lessen terugkomen. Kinderen werken individueel aan een persoonlijk werkstuk of samen aan een groot beeld of schilderij.
Maatwerk
Een gesprek met de icc-coördinator, de directeur en/of de leerkrachten vormt de start van elke serie lessen, elk project. In overleg kiezen we een thema en stellen leerdoelen vast. Daarbij bedenken we beeldende lessen die naar wens aansluiten bij taal, rekenen, erfgoed (Kiekes!), natuur of een ander thema dat speelt op school. De leerkracht van de groep denkt en doet zelf mee. Een teamtraining kan desgewenst deel uitmaken van het project. Na het gesprek ontvangt u een offerte.
U kunt ons bellen of mailen voor een oriënterend gesprek, wij komen graag naar u toe.
Voorbeelden

Riemsloot in en op het veen
“DAT IS VAN ERFGOED GEMAAKT”
(Jongen, groep 3, met een turf in zijn handen)
Leerlingen van groep 3, 4 en 5 maken een stop- motion animatiefilm over de geschiedenis van de streek.

Zomertijd!
In juni begon de zomer. Tijd voor spelen en maken, de verbeelding aan de macht!
ZES ZOMERSE BEELDENDE CULTUURLESSEN.